5 divattervező, 5 jó ügy - A divatvilág jótékonykodó hírességei
1. Donatella Versace
Szervezet: Versace One Foundation
„Kétgyerekes anyaként kötelességemnek érzem, hogy segítsek, és példát mutassak. Támogattam már régebben is jótékonysági szervezeteket, de a 2008-ban Kínában történt földrengés mindent megváltoztatott. Szecsuán tartományt hatalmas katasztrófa érte, és úgy éreztem tennem kell valamit. Segítenem kellett annak a rengeteg károsult gyereknek. Szóval összefogtam egy kínai színésszel, Jet Li-vel, és megalapította a Versace One Foundation-t. Azóta már több központ is nyílt a környéken, hogy támogatást nyújtson a helyi gyerekeknek. Ha pozitívan tudom megváltoztatni a kicsik életét, az egy újabb lépés a szebb világ felé.”
2. Giorgio Armani
Szervezet: RED
„Meg vagyok győződve arról, hogy az etika és a nyereség nem zárja ki egymást. A RED egy olyan kezdeményezés, amelynek a koncepciója egy etikusabb üzleti rendszer, a pénzügyi újraszámolás. Mint tudjuk, Afrika legnagyobb csapása az AIDS. A RED lehetőséget kínál az embereknek arra, hogy megvásárolják vágyaikat, miközben nagyvonalúan támogatnak egy fontos ügyet. Ez a szemlélet alapozza meg a sikeres projektünket.”
3. Diane von Fürstenberg
Szervezet: Vital Voices
„Minden nő erős. Még nem találkoztam olyan nővel, aki nem az. Ilyen egyszerűen nem létezik. Amikor először hallottam a Vital Voices küldetéséről, tudtam, hogy találtam egy olyan szervezetet, ami abban hisz, amiben én hiszek. Azt képviseli, amit én gondolok - világszerte minden nőnek meg kellene adni azokat a lehetőségeket és eszközöket, hogy sikeresek lehessenek, hogy önmaguk lehessenek. Az én végső küldetésem az, hogy mindent nőt biztosítsak arról, hogy igazán szép és értékes. A legjobb lehet bármiben, amiben csak akarja.”
4. Donna Karan
Szervezet: The Urban Zen Foundation
„Mindig úgy gondoltam, hogyha van egy probléma, kell lennie megoldásnak is. Mint egy naiv gyerek, a hidegháború idején azt mondtam: Fogom magam és elmegyek Oroszországba, beszélek Khrushchevvel. Akkoriban még nem láttam ez milyen nagy gond. Úgy értem, mindannyian csak beszélünk róla, de nincs párbeszéd. Erről szól az Urban Zen - a közösségi párbeszédről. Van egy központunk New Yorkban, ahol az emberek és a vélemények találkozhatnak. Ezt a felfogást kellene használni az oktatásban, ez kell a különböző kultúrák elfogadásához. Nem rólam szól, nem én csinálom - a kollektív tudat az igazi hatalom.”
5. Ralph Lauren
Szervezet: The Pink Pony Fund és Ralph Lauren Center for Cancer
„A mellrák nem csak a nőket érinti - ez mindannyiunkat érint: férjek, apák, testvérek, gyerekek, barátok. Aránytalanul sok ember szenved rákban, csak azért, mert nem nincs lehetőségük hozzáférni az alapvető és minőségi egészségügyi ellátáshoz. A Pink Pony kampány célja, hogy megfelelő ellátást adjon a hátrányosabb helyzetű közösségeknek is. Azt remélem, hogy az emberek mindenhol ugyan olyan felvilágosítást kapnak majd erről a betegségről, segíteni fog nekik a prevenció. Így hamarabb észreveszik magukon a baljós jeleket, és korai stádiumban kaphatnak segítséget.”