Zsepit elő! Elkészült az év legszívszorítóbb karácsonyi kisfilmje a szenilis télapóról
Az ünnepi hangulatot minden évben próbálják meglovagolni egy-egy léleksimogató reklámmal a nagy cégek. Idén már megkaptuk a John Lewis-adagunkat, ám a brit Alzheimer's Research UK jótékonysági kampánya most jobban szíven ütött minket, hisz nemcsak a könnyeinket akarták előcsalni, egy fontos problémára próbálják felhívni a figyelmet.
A két perces animáció ugyanis az alzheimeres télapó történetét meséli el, mikor is az ősz szakállú ajándékmester betegségének következtében már nem tudja ellátni munkáját.
Ám ha hiszünk benne, megtörténhet a karácsonyi csoda!
A megható kisfilmmel az időskori demenciában és Alzheimer-kórban szenvedők megértésére, és a betegség elleni kutatások fontosságára szeretnék felhívni a figyelmet, hisz 2010-ben már 35 millió demens beteg élt a Földön. Ez a szám nagyjából 20 évente meg fog duplázódni, így 2030-ra előreláthatólag mintegy 65 millió ember szenved majd demenciában.