Borítókép: Legyen Divat a Női Vezető! - Pálfalvi Márta: „Muszáj megtanulni felállítani a prioritásokat, és azokra koncentrálni”

Legyen Divat a Női Vezető! - Pálfalvi Márta: „Muszáj megtanulni felállítani a prioritásokat, és azokra koncentrálni”

A Menedzserszövetség és az InStyle is kiemelt feladatának érzi, hogy felhívja a figyelmet a női vezetők fontos szerepére. 2022 tavaszán, második alkalommal kerül a magazin oldalaira a „Legyen Divat a Női Vezető!” kampány, ezúttal a Menedzserszövetség 43 női vezetőjének főszereplésével, akiknek gondolatairól többet megtudhatsz az online megjelenő mini interjúkból és videó üzenetekből.

Most Pálfalvi Márta, a Provident Pénzügyi Zrt. vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgatója osztja meg tapasztalatait a női vezető szerepkörről.

Mi a mottód?

A körülményekre nem mindig van hatásunk, de a saját felkészültségünk csak rajtunk múlik!

Mit gondolsz, te minek, melyik tulajdonságodnak köszönheted, hogy vezetővé váltál?

Stratégiai gondolkodás, az összefüggések meglátása.

Ha egyetlen szóval kellene jellemezned vezetői stílusodat, mi lenne az?

Felhatalmazó.

Véleményed szerint vannak olyan akadályok, amelyek csak a nők karrierjét nehezítik meg? Ha igen, melyek azok?

Nehéz kijelenteni ezt, hiszen nem tudhatjuk, hogyan éreznek a férfiak, de szerintem a legnagyobb akadály a folyamatos bűntudat, amit egy anya érez, ha sok időt szentel a karrierjének. A legfontosabb elengedni azt az ideált, hogy egyszerre tudunk karriert építeni, házitündérek lenni, a farsangra kézzel készült, kreatív jelmezt varrni a gyereknek, házisütit vinni az iskolai vásárra és sportos, tökéletes nők lenni. Muszáj megtanulni felállítani a prioritásokat, és azokra koncentrálni. Esetemben ebbe például nem fér bele a jelmezvarrás és süteménykészítés, de időbe telt, míg elfogadtam, hogy ettől még lehetek nagyszerű anya és példakép a kislányomnak. Szerencsére ezt ő naponta visszaigazolja.

Mit üzennél a fiatal lányoknak / nőknek, akik vezetői ambíciókat dédelgetnek, mit erősítsenek magukban?

Az üzleti szemléletet és nyelvet. A nők gyakrabban vannak támogató funkciókban, amelyek egyébként manapság nagyon felértékelődtek, de csak akkor veszik komolyan őket a felsővezetők, ha megtanulják számokkal és üzleti érvekkel elmondani a funkciójuk stratégiáját. A kreativitás és intuíció nagyon fontos tulajdonságok a sikerhez, de a meggyőzéshez nem csak ezekre van szükség. Fontos megtalálni ebben az egyensúlyt, és tapasztalatom szerint többnyire az objektív érvelést kell erősíteni a nők esetében. A felkészültség nagyon meggyőző tud lenni, én arra bíztatok mindenkit, hogy tegye bele az extra erőfeszítést minden olyan találkozóba, ami a karrierjére hatással lehet.

Mi a titkod, vezetőként hogyan tudsz egyensúlyban maradni, miként töltődsz fel?

A természet tölt fel és a szép környezet. Erdő mellett lakom, és amikor csak tehetem, kimegyek kicsit gyalogolni a zöldbe. Megnyugtat, és segít helyére tenni a prioritásaimat. Időbe telt, míg megtanultam, hogy teljesen jelen legyek a munkában is, és a kikapcsolódásban is. Ma már teljesen el tudom engedni a munkával kapcsolatos gondokat, és tudatosan jelen tudok lenni a szabadidőmben, ami segíti a feltöltődést. Hiszek abban, hogy ez tanulható, és fontos, hogy a fiatal vezetőknek átadjuk ezt a tudást, hogy elkerüljék a kiégést. A család is sokat segít ebben, amiért nagyon hálás vagyok. Többnyire érzik, mire van szükségem a kikapcsolódáshoz.

A „Legyen Divat a Női Vezető!” kampány keretében, az InStyle magazin divatfotó-sorozatában résztvevő mind a 43 női vezető gondolatairól többet megtudhatnak az instyle.hu karrier rovatában március 8-tól megjelenő mini interjúkból és videó üzenetekből. Reméljük, hogy a Menedzserszövetség női vezetőinek tanácsai és tapasztalatai motivációt adnak a feltörekvő fiatal női generáció számára. A Menedzserszövetség vezetői elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás terén. A divatanyag minden oldalán egy női vezető az ARTYPICAL Nude by Nubu kollekció egyik különleges darabját viseli, segítve a márka céljait: a társadalom figyelmét ráirányítani a művészet támogatására és a másság elfogadására. A Menedzserszövetség sokszínűségi kampányának főtámogatója a FIAT500, támogatói a LeasePlan Hungária Zrt., az UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt., együttműködő partnerei a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt., az Authentic Beauty Concept, a M·A·C Cosmetics és a Garmin.

Fotó: Pejkó Gergő Ruha: NUBU, Nude by Nubu, ARTYPICAL Nude by Nubu, Haj: Authentic Beauty Concept (Color Frame Salon), Smink: M·A·C Cosmetics, Óra: GARMIN