A 2019/20-as őszi-téli kollekciókat felvonultató Budapest Central European Fashion Week március 29-31. között kerül megrendezésre a Várkert Bazárban.
A Közép-Európai régió egyik legnívósabb divateseményére a szervezők számos újdonsággal, a város több pontját érintő side eventekkel, tematikus kiállításokkal, workshopokkal, shopping – és koktélpartykkal készülnek, de nagy hangsúlyt fektetnek a hazai és nemzetközi tervezőkre, fiatal tehetségekre, valamint az erős szakmai jelenlétre.
A BCEFW-n többek között az a nyolc magyar márka is bemutatja legújabb kollekcióját, akik nemrég bekerültek az olasz divatkamara mentorprogramjába, februárban pedig a hazai divatszakma történetében először a milánói divathéten prezentálják kollekciójukat a közönségnek. Az olasz divatfővárosban mutat be az Abodi, az Artista, a Celeni, a Cukovy, az Elysian, a Je Suis Belle, a Tomcsányi és a Zsigmond Dóra menswear.
A divatipar jelenleg nem fenntartható. Belátták ezt a meghatározó divatfővárosok, New York, London vagy Párizs divatintézetei is, akik elkezdtek azon dolgozni, hogy hogyan lehetne minél rövidebb idő alatt fenntarthatóbbá tenni a divatvilágot és annak különféle ágazatait azért, hogy a fiatalabb generációnak már természetes legyen ez a fajta divatszemlélet. Szeretnénk, hogy Budapest a turisztikai látványosságai mellet a környezettudatosságáról is ismert legyen a jövőben. – tette hozzá Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője.
A Budapest Central European Fashion Week szervezői tudatosan készülnek a divatipart érintő olyan globális változásokra, mint például a fenntarthatóság kérdése. Ezért pozitív változások megteremtésére, környezetbarát eljárások bevezetésére ösztönzik a tervezőket.
A Bauhaus 100. évfordulóját világszerte nagyszabású programokkal ünneplik, természetes volt, hogy mi is beépítjük a koncepciónkba, mivel az iskola meghatározta a 20.század és a jelenkor művészetét és kultúráját. Különösen fontos ez számunkra, hiszen a Bauhaus több tanára és diákja is magyar volt, nagy hatása volt a textiles Berger Ottinak, Breuer Marcellnek és Moholy-Nagy Lászlónak, akinek például festményei, kollázsai, fényképei, grafikái, fotómontázsai ma is inspirálóan hatnak az olyan divatházakra mint például a Chanel, a Prada vagy a Balenciaga. – mondta Forintos-Szűcs Anita a divatipari divízió igazgatója.
Tématámogatás. Készült a Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt. támogatásával.