Borítókép: Cruciani: Gondolatok a karkötők mögött

Cruciani: Gondolatok a karkötők mögött

Az elmúlt két év egyik legnagyobb kiegészítőslágere lett a világon a Cruciani karkötő. Az InStyle Magyarország Milánóban, a Cruciani showroomban kapott exkluzív interjút Luca Caprai üzletembertől, a karkötők ötletgazdájától, a Cruciani birodalom vezetőjétől, akinek jelszava: „Charity is the new luxury!”


Hogyan lehet időtlenné tenni egy divatosnak szánt kiegészítőt?
Gondolatot kell mögé tenni és vállalni az állandó megújulást, ami a divat sajátja.
Mit tart a legértékesebbnek a Cruciani birodalomban?
A kreatív ötleteket. Mindent meg is teszek azért, hogy a lehető legtöbbet kapjam az általam értékesnek tartott emberektől és művészektől. Üzletember vagyok és a rendelkezésemre álló eszköztár bevetésével igyekszem megteremteni azt az inspiráló közeget a kreatívoknak, amelyben azon túl, hogy jól érzik magukat, kipattanhat az a szikra, amelynek megvalósításával előre lehet lépni a divatiparban. Van egy birtokom, szőlőm, s ez kiváló közeg, hogy művészeket hívjak oda. Magam is remekül érzem magam inspiráló emberek között.
A WWF karkötő a kezdeményezés Olaszországból indult, Magyarországon a Cruciani Hungary a WWF Magyarország Hiúzvédelmi Programját támogatja a karkötők értékesítéséből befolyó összeg 20%-ával. 2990 Ft www.crucianikarkoto.hu


Kicsit olyan ez, mint a mecenatúra, hiszen minőségi környezettel segíti az alkotást.
Olaszországban komoly hagyományai vannak az ilyen típusú együttműködéseknek, gondoljunk csak a Medici családra, akik a saját birtokukon fogadták az alkotókat. Én ezt az inspirációt gondoltam tovább, a saját fejem után menve, amikor megteremtettem a saját világomat. Érdekes, hogy nekem akkor jönnek a legjobb gondolataim, amikor egyedül hazafelé autózom, vagy pedig akkor, amikor a zuhany alatt állok.
Akárcsak az InStyle Magyarország, bátran felvállalja a még ismeretlen, kezdő művészeket vagy ad lehetőséget a pályájuk elején álló alkotóknak.
Erre kifejezetten büszke vagyok. Úgy gondolom, hogy sokkal értékesebb akkor bátornak lenni és akkor juttatni lehetőséghez egy ifjú művészt, amikor még nem fedezték fel. Így igazolható a trendektől és bárki mástól független jó ízlés, és a döntéshozó pozícióban lévő ember is jobban érzi magát, hiszen valami újat adott a világhoz, még akkor is, ha a gyorsan változó divatról van szó. Büszke vagyok arra is, hogy azok a művészek, építészek, akiket közös munkára kérünk föl, később komoly érdeklődésre tarthatnak számot.
A Miami Children’S Hospital karkötő a Cruciani C csatlakozott a Miami Children’s Hospital (MCH) „Together for the Children” kampányához és 600 000 makramé karkötőt adományoz a kórháznak. A felajánlással mintegy 11 800 000 dollár bevételhez juthat a Miami Children’s Hospital az elkövetkező 5 évben.


Miért annyira kiemelten fontos a jótékonykodás és a segíteni akarás a Cruciani birodalomban?
Ha az ember egy olyan betegségben szenved, amely miatt esetleg idő előtt kell szembenéznie az elmúlással, nagyon megválogatja, hogy kivel és mivel tölti az időt. A részletek ecsetelése nélkül, a segítségnyújtás nekem ezért is ilyen fontos.
Mit tart a legértékesebbnek az üzleti életen kívül?
Azt a minőségi időt, amit a szeretteivel tölt az ember.
A Pink ribbon karkötő a Cruciani C ezzel a rózsaszín szalagos karkötővel a mellrák elleni küzdelmet támogatja. 3490 Ft www.crucianikarkoto.hu


Kivel töltene több időt?
A kislányommal, Sophie-val, aki ötéves. Szeretném, ha a lehető legtöbbet látnánk együtt a világból. A nagyvárosokat kedvelem a legjobban, mert kikapcsolnak és feltöltenek. Sok ázsiai városba mennék vissza szívesen, de például Budapesten még nem jártam. Mivel sok jót hallottam róla, szívesen megmutatnám a kislányomnak.