Újabb öt tervező vesz részt a Magyar Divat & Design Ügynökség magyar mentorprogramjában
Újabb öt divattervező kapott lehetőséget arra, hogy hazai szakemberektől sajátítsa el a márkaépítéshez és fejlesztéshez szükséges elméleti ismereteket. A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) által indított magyar mentorprogram célja, hogy átadja azt a tudást, amely alapvető egy eredményes brand építéséhez. A program végén a nemzetközi szakemberek döntése alapján a legjobban teljesítő márkák folytathatják az MDDÜ és a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) közös nemzetközi mentorprogramját.
A programban résztvevő designerek – Borbala, OST Konzept, PHILOMÉN, Vengru, VIKTORIAVARGA Budapest – egytől egyig olyan tehetségek, akik neve már ismerősen csenghet a divatrajongók körében, munkáikkal találkozhattatok már menő showroomokban illetve a Budapest Central European Fashion Week bemutatóin is. A tervezők mentorálását olyan szaktekintélyek végzik, akik hazai és nemzetközi tapasztalatokat is szereztek az elmúlt években. Ezúttal két különböző szakterületen jártas mentort mutatunk be közelebbről, akiket elsősorban arról kérdeztünk, hogy mik azok a tulajdonságok, amiket erősíteni érdemes a sikeres működéshez, miközben arra is kíváncsiak voltunk, hogy hogyan és miben látják a magyar tervezők erősségeit.
Mi kell a világraszóló sikerhez?
A divat egy olyan terület, ami maximalizmust követel, intenzív munkát, és mindenek felett, a másokkal való együtt dolgozás képességét. „ – fejti ki Bernát Sára a jelenleg New Yorkban élő luxus stratégiai tanácsadó, aki korábban dolgozott már együtt például a Borghese Roma-val, a Crane & Co-val vagy a MoMA-val.
Bernát Sára brand stratégia vonalon segíti a programban részt vevő tervezőket, olyan pontokon nyújt nekik támogatást, mint például a márka meghatározása vagy a brand book fejlesztés.
Szerzői jogok és tudatosság a divat világában
A divat termékeket általában semmilyen jogszabály nem védi, a tervezőket sok esetben nem illeti meg szabadalmi jog, de az alkotókat már megvédi a törvény, így egyre több esetben kerülhetnek ki nyertesen a kártérítési perekből. Többek között a védjegybitorlás és oltalom témákban nyújt támogatást Dr. György Ádám az SBGK Ügyvédi és Szabadalmi Ügyvivők Iroda ügyvédje, ahol védjegyekkel, designokkal és szellemi alkotások tágabb körével foglalkozik.
Az MDDÜ márkafejlesztési, kommunikációs, értékesítési és fenntarthatósági területről is biztosít mentorokat a programba. A kurzus során olyan témakörökben fejlesztik majd a márkákat, mint a divatkommunikáció, márkastratégia, válságkezelés vagy a digitális marketing.