Én, Iphigénia – készül Eke Angéla szóló előadása
A produkciót egymástól függetlenül egy rendezőpáros és két rendező, három különböző szemszögből mutatja meg úgy, hogy a próbafolyamat alatt nem ismerhetik meg egymás koncepcióját. A kísérleti előadást Gryllus Dorka és Soós Attila, Spáh Dávid és az egyetemi hallgató Sándor Dániel Máté állítják színpadra.
Praktikus-e tógában fára mászni? Tud-e lyuk formát ölteni egy érzés? A szerelem tényleg keszonbetegség? Átléphető-e egy vihar küszöbe? Az Én, Iphigénia több szempontból is szokatlan színházi kísérlet. A másfél órás előadásban több rendező egyéni víziójában követhejtük végig ugyanazt a történetet, mindig más és más perspektívából, Eke Angéla egyszemélyes előadásában.
Először mutatkozik be rendezőként Gryllus Dorka színésznő, aki Soós Attilával, a Trojka Színházi Társulás művészeti vezetőjével közösen dolgozik a darabon. Az Én, Iphigénia szövegét szintén láthatjuk Spáh Dávid értelmezésében, aki bár filmes alkotásokban már több ízben közreműködött, színházi platformon második alkalommal rendez. A harmadik alkotó, Sándor Dániel Máté, aki színre viszi a dokumítoszt, még rendezőhallgató az SZFE-n. A különböző rendezésnek összehangolása a háttérben Tihanyi Ildi látványtervező feladata, aki szintén nem mindennapi kihívást vállalt azzal, hogy minden rendező előtt titokban tartsa a másik terveit, de mégis időben elkészüljön az előadás díszlete.
A Manna Produkció rendhagyó ősbemutatóját február 2-án láthatja először a közönség egy felvonásban, három értelmezésben, a Radnóti Színház nemrégiben megnyílt új játszóhelyén, a Kazinczy utcai Tesla Laborban.