4 ütős ötlet névjegykártya készítéshez
Sajnos az üzleti világban rengetegen szembesülnek vele, hogy a különböző találkozókon, konferenciákon, eseményeken kapott névjegyeik időről időre tornyosulnak, ám ha ismét a kezükbe kerül közülük néhány, a legtöbb esetben egyáltalán nem emlékeznek az illetőre, akitől kapták. Nos erről nem csak a rossz arc- és névmemóriánk tehet, hanem bizony a kártya készíttetője, birtokosa is. Tudjuk persze, hogy a nagy multi cégeknél meg van kötve a munkavállalók keze, és hogy be kell érjék az egységes, vállalati kártyák osztogatásával; így a cikkünk most inkább azokhoz az olvasókhoz szól, akik maguk dönthetnek a névjegykártyájuk elkészítéséről.
Az a tapasztalatunk, hogy az emberek többsége csak azokat a partnereket jegyzi meg a névjegye alapján, akiket képes valamilyen módon a kártyához kötni. Vagyis minden bizonnyal a kártya tulajdonosa egy szembetűnő, nem túl mindennapi darabbal rukkol elő, amikor pedig átadja, az átadás képe és a meglepetés emléke beíródik a fejekbe.
Végig vettük, hogy milyen megkülönböztető paramétereknek érdemes teljesülnie egy névjegykártya tervezés és gyártás folyamán ahhoz, hogy a mi névjegyünk igazán egyedi lehessen, és hogy a legtöbben emlékezzenek ránk, ha a kezükbe kerül.
1. Jól válaszd meg a papírt!
Nagyon sokan beleesnek abba a hibába, hogy a papír minőségén próbálnak spórolni, mondván, hogy úgy több kártya tud elkészülni egy azon összegből. Sajnos ez a lehető legrosszabb hozzáállás, hiszen senki nem fog emlékezni a hatszázadik ugyanolyan gagyi papírból készült névjegyünkre. Éppen ezért válasszunk jobb minőségű, különleges tapintású, esetleg vastagabb papírt a nyomtatáshoz! Rengeteget javíthatunk az összképen, ha egy érdekes textúrájú papírra nyomtatunk, esetleg még fóliát is kérünk rá a sérülékenység csökkentése céljából.
2. Tedd személyessé!
A helyzet az, hogy a szabvány téglalap formájú névjegyek ideje már jó néhány éve lejárt. Azok kártyáját jegyezzük meg a legjobban, akik valami formabontó ötlettel állnak elő, például a névjegyük formája a cég logójukat idézi! Azonban nem csak a formával, hanem a színekkel és a szöveggel is lehet hasonló hatást elérni. Ezért érdemes lehet elgondolkozni valami figyelemfelkeltő szövegen, szlogenen, vagy humoros feliraton, esetleg élénk színkombináción is. A személyesség tehát már rég nem azt jelenti, hogy rányomtatjuk az egyébként is vállalhatatlan igazolvány fotónkat a kártya egyik oldalára! Úgy kell átadnunk a magunkról szóló információt, hogy azt a fogadója érdekesnek, különlegesnek, esetleg viccesnek találja.
3. Légy formabontó!
Még vissza egy kicsit a formához: szerencsére a nyomdaipari cégek is végtelen lehetőséget biztosítanak már a megrendelőknek, így tényleg 100%-ig a fantáziádra bízhatod a dolgot. Vannak, akik kétszer akkor kártyát készíttetnek, van akik átlátszót, vagy háromszög alakút és olyanok is akadnak, akik középen lyukasat, vagy összehajtogathatót. Gondold át, hogy mi illik a céged, vagy az általad képviselt szolgáltatás/termék profiljába, és kezdj ötletelésbe, miként tudnád ezt megjeleníteni egy apró kártyán is! Ha például sajtokkal foglalkozol, a lyukas sárga névjegyet egyértelműen neked találták ki; de inkább rád bízzuk a munka velejét!
4. Hagyd a kártyát a csudába!
Ugye te is szeretsz hasznos dolgot, vagy ajándékot kapni a partnereidtől? Miért ne követhetnéd a példájukat te is, méghozzá úgy, hogy összekapcsolod a névjegy készítéssel? Keress fel egy reklámajándékkal foglalkozó profi céget, - például ezt, - és csináltass velük látványtervet több termékre is! Ilyen lehet például egy pendrive, post-it tömb, nyakpánt, vagy egyéb irodai eszköz. Készíttesd el a „névjegyedet” ezekre a kézzel fogható és hasznos tárgyakra, és a találkozókon ezekkel mutatkozz be a partnereidnek! Így egész biztosan meg lesz náluk az elérhetőséged, csak az irodai asztalukra kell majd pillantaniuk!